hétfő, június 07, 2021

az játék előrehaladottáról

Ma megint tettem fel új videót.

Ezt most nem igazán terveztem be, de téma azért volt.

Szóval beintegráltam a lua-t, mert jó kis szkript nyelv és van egy rendszer amivel nagyon könnyen és szépen integrálható a C++ kódba.

Azért kellett a lua, mert most nekifogtam a pályagenerálásnak és hát még sose írtam ilyen bonyolult pályagenerálót, mint ami ebben a játékban lesz. Szóval azt akartam, hogy könnyen írhassak prototípus kódot, amit könnyű módosítani és kidobni is. Majd ha műkszik a rendszer elég jól, akkor szépen újraírom C++-ban.

Szóval készítettem egy egyszerű rendszert, amiben dobozkákat lehet egymáshoz ragasztani, aztán majd ez megfejelem egy kis megszorítás alapú programozással, ami majd megszorítja a dobozkákat, hogy ne lógjanak egymásba és ugyanazokon a pontokon illesztődjenek ahol én szeretném. Szóval még nem minden részlet világos, de szerintem jó kis rendszer lesz és némileg nagyobb kontrollom lesz, mint a kvantum szuperpozíciós módszerben, ami egy vicces neve egy valószínűségi módszernek. Igazából el sem olvastam pontosan mit is csinál, csak a példákon láttam, hogy nem nagyon generálnak vele nagyobb struktúrákat, inkább csak szövevényes pályákat amiben sok-sok lokális komplexitás van, ami jó cucc egy lövöldözős játékban, de én mást is akarok.

A lényeg, hogy most neki kell fogjak a láthatóságot egy kicsit még okosítani, mert most nagyon lassú és azt szeretném, hogy olyan gyors legyen, hogy ne kelljen előre kiszámítani, hanem majd amire a játékos az adott részhez ér, a láthatóság párhuzamosan készüljön el. A fények kiszámítása pedig a láthatóságot használja, hogy ne kelljen minden egyes fényt figyelembe vegyen, szóval így lesz szép és gyors. Majd ha kész lesz, remélhetőleg egy hónapon belül.

Addig viszont elkészült ez a videó, hogy legyen valami ebben a hónapban, ha már a múlt hónap kimaradt (előtte viszont volt három is, ha jól számolom).

Nincsenek megjegyzések: