Újabb vidiót készítettem.
Nem, még mindig nem fejeztem be a játékot. De most már tényleg azon dolgoztam, hogy úgy nézzen ki mint egy játék. Legyenek benne menük, meg háttér a menük mögött (most csak egy példa shadert tettem oda, ami nagyon jól néz ki, de ez nem szabad felhasználású, szóval kell majd írnom egy sajátot). Meg persze végre sorra került a mentés és töltés is. Ehhez először lecseréltem az ECS-t flecs-re és a fájlkezelést rábíztam a sqlite-ra. Ezek elég jó technológiák, azt hiszem, hasznos lesz, hogy integráltam őket, elég jól megoldják azt amire kitalálták őket.
A gond inkább az, hogy egy kicsit túl ambiciózusra vettem az elején a dolgokat, most meg kiderült, hogy jól hangzik az, hogy a háttérben számítjuk ki a pályát meg a fényezést, de ha ez párhuzamosan kell menjen a mentés/töltéssel is, akkor jó sok galibát okozhat az, hogy valamelyik számítás nem ér véget amíg az ember menteni vagy tölteni akar egy másik pályát. Jó sok "if" kellett és még mindig nincs elég, valami a fények kiszámításánál elbarmolódik, ha betöltünk egy pályát úgy, hogy már kolbászoltunk előtte egy kicsit. Végül odáig mentem, hogy kellett írjak egy eseményrendszert ami vezérli a játék főbb mozzanatait, hogy tesztelni tudjam, hogy minden helyesen működik együtt. Ez persze később még jól fog jönni, bár nem hinném, hogy nagyon mélyen fogom tesztelni a játékot, azt azért kipróbálom majd, hogy végig lehet-e zongorázni a pályákon egymás után egy kis csalással.
Szóval van még pár bug, de azt gondolom, hogy most már tényleg meg van a 90%-a annak, ami a szokásos töltelék egy játékhoz, nem igazán a játékmenetről szól. Remélem ezt aztán sok módosítás nélkül fel tudom majd használni még pár játéknál, másképp nem nagyon volt kedvem menürendszert írni.
Szóval akkor még van 10% bug és persze a teljes játék hátra, mert a végső pályákból még semmi nincs. Az a baj, hogy megint az volt, hogy akartam kicsit viccesebb pályákat generálni, de egyből beindult az agyam, hogy milyen új rendszert kéne írni hozzá, hogy működjön (most éppen egy újraírási (term rewriting) rendszerként képzelem el, hogy nagyon expresszíven tudnám a kis szabályaimat kifejezni. Komolyan vissza kell fognom magam, már annyi mindent tud a rendszer, azokkal kéne lehessen valami jót kihozni. Persze ideje lenne a pályaszerkesztőbe is betenni a fényeket, mert most sajnos nem tudják és elég nehézkes úgy szerkeszteni a pályát, hogy minden fényezési beállításhoz újra kell indítani a játékot (jó, persze tudom, a hőskorban is így csinálták ezt).
Na jó, nem szaporítom a szót, ma már csak egy ivászat maradt a programban, majd legközelebb többet filózom. Reméljük idén sikerül befejezni mindent...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése