kedd, július 23, 2019

megint

Megint fogadtam, de most eltelt némi idő azóta, de jó lenne nem megfeledkezni róla. Most nem is a szokásosakat fogadtam, de bekapcsolom ezt a bejegyzést is a listába, hogy el ne feledjem.

Egyrészt arról fogadtam, hogy 5 év múlva lesz olyan önvezető autó, ami minden útviszonynak, időjárásnak és napszaknak meg tud felelni. Gondolom, mivel nekem kell bebizonyítani, hogy ilyen létezik, már kereskedelmi forgalomban is kapható kell legyen (beígért autók nem számítanak). A szokásos 1 láda sör a tét, N. M.-el történt a fogadás.

Másrészt arról fogadtam, hogy 10 év múlva lesz olyan mesterséges intelligencia, ami jobban fog orvosi diagnózisokat felállítani, mint az egyes területek szakértői. Ennek a kiértékelése sem lesz könnyű, gondolom használatban kell majd legyen és ki is kell majd értékelni a hatékonyságát. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy elfogadható, hogy olyan adatokat is felhasználjon, amelyek egy orvos számára lehet nem elérhetőek, vagy csak túl sok időt venne fel a kiértékelésük, pl. a páciens telefonján, vagy óráján begyüjtött idősorok, esetleg új típusú érzékelők, amelyekhez még nem írták meg a kézikönyvet. Szintén 1 láda sör a tét, M. T.-vel fogadtam.

Nincsenek megjegyzések: